تابلو تبلیغاتی یا تابلو روان LED چیست؟

اکثر سیم های ماژولی که همراه ماژول فروخته می شوند با اینکه ظاهر و ضخامت خوبی دارند ولی کیفیت خوبی ندارند سعی کنید بیشتر از ۲ ماژول در تابلو های تک رنگ را با هم موازی نکنید و در تابلو های چند رنگ حتما از سیم های ۱٫۵ مرغوب ایرانی استفاده نمایید. با توجه به نکاتی که برای شما بازگو کردیم میتوانید مشکل آن را پیدا کنید و توسط تعمیرکار آن را برطرف کنید. بیشتر از آن عمر مفید هر دو قطعه ممکن است پایین بیاید. جریان مصرفی هر LED در مدارهای الکترونیکی ۲۰ میلی آمپر یا ۰٫۰۲ آمپر در نظر گرفته می شود و اگر جریان عبوری از LED بیشتر از این مقدار باشد باعث سوختن LED می شود.

چطور می توان جریان مصرفی هر ماژول را محاسبه کنیم؟ اگر سوئیچ خودرو را باز کردید و هیچ علائمی پشت صفحه کیلومتر نبود، قبل از هر چیز فیوزها را چک کنید. برای مشاهده نمونه کارهای ما میتوانید به بخش “تلویزیون های شهری آوانمانور” مراجعه کنید. جنس رزین از کربن فعال می باشد که بر روی برد قرار می گیرد و از ورود آب و رطوبت به پشت برد و پایه های ال ای دی جلوگیری می کند و دیگر در نصب تابلو روان و تلویزیون شهری نیازی به استفاده از طلق و پوشش شیشه ای برای ضد آب نمودن ماژول نیاز نمیباشد. با توجه به نوع پوشش نهایی روی پنل، کف کاذب را نامگذاری می کنند. این تابلو ها که از نوع ال ای دی می باشند به تابلو ال ای دی فول کالر یا تلویزیون شهری هم معروف هستند. موارد مختلفی در تعیین قیمت تابلو LED و دیگر تابلوهای تبلیغاتی موثر هستند که در مقاله دیگر تحت عنوان «قیمت تابلو روان، LED و تلویزیون های شهری چگونه تعیین می شود؟ ماژول ها در در بازار رنگ های مختلف و جذابی دارند و بهترین کیفیت آنها از نظر تراکم (تعداد ال ای دی در هر متر مربع) p10 می باشند.

بهترین تعداد برای اتصال ماژول به ترانس ۴۰A، هشت عدد است. برای محاسبه جریان مصرفی ماژول های دیگر بهترین روش این است که مادربوردی را به ماژول متصل نماییم. سر های منفی لامپ ها به هم و سر های مثبت نیز به هم متصل می شود سپس تمامی سیم ها به هم سری می شوند و به آداپتور مناسب متصل می گردند. این متون توسط نرم افزارهای متفاوت طراحی و افکت گذاری می شود و فایل نهایی که فایل txt می باشد توسط فلش مموری یا رم های نوع SD به تابلو متصل میشوند. تلویزیون مدل فول کالر نوع SMD که در هر یک از پیسکل های موجود از نوع LED بوده، و دارای ترکیب های اصلی رنگ آبی، سبز و قرمز می باشد. به صورت کلی هرچقدر ارتفاع پایه تلویزیون از رمین کم تر بود، باید از دات پیچ کم تر استفاده کنیم، تا کیفیت بهتری داشته باشیم. تولید کننده تابلو روانامروزه نمایشگرهای الکترونیکی LED (تابلو روان و تلویزیون شهری) جزو مدرنترین ابزارهای تبلیغاتی می باشند و روز به روز با تنوع بسیار زیاد از نظر کیفیت و شدت نور و تکنولوژی ساخت، شاهد استفاده های گوناگون از نمایشگرهای الکترونیکی در صنعت تبلیغات می باشیم.

اگر به دنبال استفاده بهینه از سر درب فروشگاه یا محل کسب خود هستید و می خواهید با کمترین هزینه بهترین تبلیغات را داشته باشید استفاده از تابلو روان گزینه مناسبی می باشد. تصاویر تولید شده در ماژول های Outdoor به دلیل شدت نور بالاتر در محیط های پرنور و فضاهایی که در معرض تابش نور خورشید هستند نیز با وضوح مناسبی دیده می شوند. در تلویزیون شهری باید از سیستم تهویه مناسبی استفاده کرد که جریان هوا باعث خنک نگه داشته شدن پاور ها شوند. برای جلوگیری از ضربه خوردن این تلویزیونها در کنار و اطراف آن در هنگام حملونقل باید از اشیاء نرم نظیر پارچه استفاده کرد تا از وارد شدن ضربه به تلویزیون جلوگیری شود. » به این مبحث پرداخته شده است که شما می توانید آن را مطالعه نمایید.

ولتاژ تابلوهای روان اکثرا 5 ولت است البته گاهی برای ماندگاری و دوام بیشتر ولتاژ 4.5 ولت مورد استفاده قرار میگیرد. بنابراین دوام آنها نسبت به ابزارهای تبلیغاتی دیگر بسیار بالا است. نصب فن در بالا و پایین تابلو ها بسیار اهمیت دارد. بهترین ابزار تبلیغاتی برای مرکاز و مغازه ها: امروزه این تابلوها به عنوان ابزار اطلاع رسانی در اکثر مغازه ها و فروشگاه ها هست که خدمات خود را در تابلو شرح می دهند. در این مقاله به معرفی تابلو روان و مزایای زیادی که برای آن وجود دارد به همراه قطعات مختلف به کار رفته در این تابلوها پرداخته شد. تا از آن طریق بتوانید ارتباط خود را برقرار کنید و سفارش های خود را به این شرکت بدهید. با کمترین هزینه می توانید از تابلو های روان جهت تبلیغ بهتر محیط کارتان استفاده کنید که این تابلوهای روان با توجه به محیط و با در نظر گرفتن فاصله دید محل و با توجه به اینکه محیط سر پوشیده است یا سر باز و ممکن است در معرض آب باشد یا خیر می توان بهره مند شد . راهکار مورد نظر کاربرد سیم هایی با ضخامت مناسب با توجه به جریان و ولتاژ مدار و اتصال دو سر تابلو به منبع تغذیه ترانس می باشد.

تابلوهای روان از نظر تنوع در رنگهای مختلف تولید میشوند… هرچه سایز چیپ بکار رفته در LED بزرگ تر باشد ، نور تولید شده توسط LED بیشتر می شود . میباشند. شرکتهای خصوصی بزرگ نیز از دیگر مشتریان تلویزیونهای شهری هستند. رطوبت و آب از ریز ترین شکاف ها به تابلو روان نفوذ کرده و می تواند به راحتی عملکرد تلویزیون شهری را مختل کند و در این حالت برای جلوگیری از ورود آب به برد تلویزیون شهری باید از واشر های آب بندی استفاده کرد واشر های آب بندی به صورت کامل شیار های پشت ماژول را پر کرده و از نفوذ آب به برد ماژول جلوگیری می کند. تلویزیون شهری P10 RGB یا تابلو فول کالر P10 RGB پر طرفدار ترین نوع تلویزیون شهری است که سه led قرمز سبز و آبی قادر به تولید تمام رنگها می باشد. با توجه به فضای آزاد و تردد افراد بسیار زیاد، می توانیم بگوییم ما دارای مخاطب خاصی برای انجام یک تبلیغات پر سود هستیم. یکی دیگر از قطعات مصرفی در تابلو های روان، منبع تغذیه است که اگر بخواهیم در مورد آن توضیح دهیم باید بگوییم که وظیفه منببع تغذیه، تبدیل برق شهری 220 ولت به 5 ولت می باشد.

تابلو روان led یک ابزار الکترونیکی میباشد که بر روی آن متن و فیلم در طیف های رنگی متنوع نمایش داده میشود که استفاده از تابلو روان علاوه بر داشتن جلوه ای زیبا در واقع یک روش تبلیغاتی برای جذب مشتری در مغازه و فروشگاه ها میباشد و امروزه بسیاری از مغازه داران به خرید تابلو روان روی آورده اند. شرح کارکرد آن به این صورت است: جهت پروژکتور به سمت بالا قرار می گیرد، یک آینه در موقعیت منفی ۴۵ درجه تصویر را منعکس و به سوی نمایشگر پرتاب می کند. برای جلوگیری این ویژگی منفی و اسیب رسیدن به تابلو طلق های محکم و شیشه ای پشت این منافذ قرار می گیرد که نه تنها از ورود عوامل خارجی ممانعت می کند بلکه نور را از خود عبور می نماید. بالاتر باشد. قاعدتا تاثیر تبلیغات نیز یا کیفیت بهتری صورت می گیرد. برای همه ماژول های موجود در تابلو روان، تمامی این کار ها برای داشتن جریان برق انجام می گیرد. یعنی حداکثر ۴۰ آمپر که در صورت فشار بیش از حد و دمای بالا احتمال سوختن پاور خیلی زیاد است. با توجه به تنوع ماژول های LED میزان جریان مصرفی هر ماژول را نمی توان اینجا بیان کرد اما در مورد ماژول های تک رنگ P10 با ابعاد پیکسلی ۱۶ در ۳۲ می توان گفت حداکثر جریان مصرفی هر ماژول ۲٫۷ آمپر است.

مورد آخری که باید در دسته قطعات و اجزای تابلو روان عنوان نمود، قاب یا همان فریم تابلو روان است. که با پیچ شدن ماژول ها، برد کنترل و پاور (منبع تغذیه) بر روی آن پیکره اصلی تابلو روان شکل میگیرد ، فریم یا همان قاب تابلو روان ویژگیهایی از قبیل ضد اب بودن ، قفل درب مناسب و … استفاده میشود. فریم یا همان قاب تابلو روان ویژگیهایی از قببل ضد اب بودن، قفل درب مناسب، گلند مرغوب و .. را دارد. همچنین قاب تابلو روان دو طرفه هزینه ای دوبرابری نسبت به تابلو روان یک طرفه داراست. یک برد الکترونیکی است که اطلاعات را بر روی ماژول ها به نمایش می گذارد.

از آنجایی که تولید کننده داخلی ندارند و باید وارد شوند بدلیل قوانین و مقررات و صرفه های اقتصادی اکثرا پاورهای ۵ ولت ۴۰ آمپر در بازار موجود و استفاده می شوند. منبع تغذیه وظیفه دارد تا ولتاژ برق شهری را به ولتاژ مورد نظر جهت استفاده کنترلر و ماژول های وجود در این تابلوها که چیزی در حدود ۵ ولت است تبدیل نماید. را به ۴ قسمت تقسیم نموده به طوری که این ۴ قسمت در کنار هم مکمل همدیگر میباشند و تشکیل یک تصویر واحد را میدهند. برای ساخت تابلو روان از دیودهای نورانی که در یک صفحه قرار دارند استفاده میشود تا از طریق کامپیوتر، نوشتهها و تصاویر نمایش داده شوند. تابلو ال ای دی قابلیت اجرا در تمام رنگهای دلخواه شما را دارد. حال با تشخیص و تعویض ال ای دی های سوخته به راحتی می توان خط ال ای دی خاموش را در ماژول تابلو روان تعمیر کرد. در این مطلب با قیمت تابلو روان و ماهیت تابلو روان آشنا شدیم؛ نکته آخری که باید به آن بپردازیم این است که تابلو های روان کاربرد های بسیاری دارند که از عمده کاربرد های آن می توان تابلو های سردر و داخلی را نام برد که برخی ازآنها عبارتند از تابلو سردر شرکت، تابلو مغازه، تابلو سردر ارگانهای دولتی، تابلو های جاده ای و دیگر موارد تبلیغاتی.

تکنولوژی استفاده شده در این مانیتورها عموما عبارتند از پنل های LCD، نمایشگر لیزری و LED Arrayes. این امکانات عبارتند از: EDID (ارسال اطلاعات مونیتور به منبع ) ، هم پوشانی لبه های نمایشگر، نمایش دسکتاپ روی چند مانیتور. برد کنترل : برد کنترل همان مادربورد است که برای ارسال اطلاعات در زمانهای مختلف استفاده میشود. اگر یکی از این قطعات بهخوبی عمل نکند در شارژ شدن باطری اختلال ایجاد میشود. اگر به دنبال تابلویی رنگی در بیرون مغازه یا شرکت خود هستید این تابلو برای شما مناسب است. در واقع این نقاشی یعنی جیغ از ادوارد مونک بیانگر این است که افراط و تفریط در زندگی انسان ها سبب از هم گسیختگی انسان چه از نظر روحی و روانی و چه از نظر تعادل رفتاری او می شود. در کاربرد فلاشر به جای اینکه منبع تغذیه (آداپتور) مستقیما به ال ای دی ها اتصال یابد، خروجی منبع تغذیه به ورودی فلاشر اتصال می یابد و خروجی فلاشر به ورودی ال ای دی ها و با تنظیمات لازمه سبب چشمک زدن تابلو می گردد. ویدیو پروسسور (ویژه پخش آنلاین) : ویدیو پروسسور برای پخش انلاین کاربرد دارد که وظیفه تطبیق ورودیها را دارد. جهت پخش آنلاین بر روی تابلو روان ترجیحاً نیاز به دستگاهی به نام ویدیو پروسسور است که وظیفه تطبیق ورودیهای آنلاین را بر عهده دارد.

یکی دیگر از موارد تعیین کننده قیمت تلویزیون ها شهری مکان نصب آن هست معمولا تلویزیون های یکه فقط قابلیت استفاده در محیط های سرپوشیده را دارند قیمت کمتری از تلویزیون های که علاوه بر فضاهای پوشیده در محیط های باز نیز قابل استفاده هستند. همچنین نسبت رسانه ای که می خواهید در آن نمایش دهید به محیط را در نظر بگیرید. کلید اضطراری: وجود کلید اضطراری نیز مهم می باشد تا در صورت نیاز فرد بتواند به توقف اضطراری و غیره بپردازد. منبع تغذیه در یک دمای خاص بین صفر تا 25 درجه سانتیگراد کار میکند و به محض بالا رفتن دما، دستگاه از کار میافتد و احتمال آسیب رسیدن به صفحه نمایش وجود دارد. توجه داشته باشید یک نکته ای که بیشتر افراد مبتدی با آن به مشکل بر می خورند را ذکر کنم که مقدار ولتاژ را شما به مدار تحمیل می کنید و مقدار آمپراژ را مدار به مقدار مورد نیاز مصرف میکند.

در واقع تابلو روان یک نمایشگر است که به صورت دیجیتال عمل میکند و ماژولها ایفا کننده نقش اصلی در نمایش دیجیتالی آنها هستند. چرا که رانندگان و افرادی که در حال عبور هستند به خاطر نوع رنگ و نحوه ی نمایش این نوع تبلیغات ناگزیر هستند که تصویر مورد نظر و یا فیلم را ببینند و این یک تبلیغ بسیار خوب برای بالا بردن فروش و جلب توجه برای کسب تابلو روان و کارها است. هر قدر دات پیچ ماژول LED کوچکتر باشد کیفیت تصویر ماژول بهتر است چرا که پیکسل ها در ماژول به هم نزدیک تر بوده و تعداد پیکسل بیشتری درصفحه ماژول گنجانده می شود .