لیست قیمت شیر پروانه‌ای، ۹ مرداد ترب | کسری ساران

انواع شیر پروانه ای با ابعاد و کلاس های گوناگون برای کنترل جریان سیال در واحدهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. شیر پروانه ای با عملکرد آسان و راحت برای انتقال آب، گاز و مایع با فشار کم استفاده می شود. شیر پروانه ای APC ، مدل WD371-X ، کاربردی وسیع در صنایع پتروشیمی، کارخانجات صنعتی و پالایشگاه ها دارد. یکی از انواع آن که کاربردی گسترده در تاسیسات آبرسانی، هوای فشرده، گازهای خنثی و سیالات دارد شیر پروانه ای بدون فلنج می باشد که وضیفه اصلی آن کنترل جریان سیال می باشد.

شیر پروانه ای استیل

لیست قیمت شیر پروانه‌ای، ۹ مرداد ترب | کسری ساران

شیر پروانه ای عموما برای جلوگیری از جریان سیال در لوله به کار می رود. سایز که برای اهداف کنترلی استفاده می شود توسط قطر اسمی لوله تعیین نمی شود. اندازه بر اساس ویژگی های عملیاتی برای دستیابی به ویژگی های کنترل صحیح تعیین می شود.

  • معمولا شیرهای پروانه ای بزرگتر مجهز به گیربکس (Gear Box) می شیرآلات صنعتی قیمت باشند.
  • شیر پروانه ای لاگ دار، تعدادی سوراخ بر روی بدنه خود دارد که امکان نصب فلنج را بر روی آن فراهم می آورد.
  • شیرهای پروانه ای با جنس بدنه داکتیل دارای مقاومت عالي در مقابل سايش می باشد.

محدوده دما گسترده تر از NBR است، از -30 درجه تا +140 درجه سانتیگراد. EPDM بیشتر برای مایعات مبتنی بر آب و گلیکول و برای کاربردهای بخار استفاده می شود. اگر سیال خورنده باشد پیشنهاد می شود که از باترفلای ولو تمام استیل استفاده شود. نشانگر موقعیت به متخصصان آتش نشانی و مدیران تاسیسات کمک می کند تا یک دریچه بسته را شناسایی کرده و آن را به سرعت باز کنند. هنگامی که دیسک در جهت عقربه های ساعت حرکت می کند، می چرخد زاویه ای عمود بر جریان ایجاد می کند.

جدول استاندارد ابعادی شیر پروانه ای

شیر پروانه ای برقی برای حذف اپراتور و اتوماتیک کردن خطوط پایپینگ استفاده می شود. نوع اول که دارای چرخدنده حلزونی می باشد و نیرو توسط چرخدنده حلزونی به شافت و دیسک شیر انتقال داده می شود و به راحتی با چرخش 90 درجه ای، سیال عبور داده می شود. در نوع دوم عملگر گیربکس پیچی با فلکه کوبل می شود، گیربکس با یک عدد پیچ مارپیچ و یک عدد چرخدنده، انتقال نیرو را به دیسک انجام می دهد، و چرخش به راحتی صورت می گیرد.

در ساخت دیسک باترفلای ولو معمولا از چدن، آلومینیوم، کربن استیل، استنلس استیل، آلومینیوم برنز و آهن انعطاف پذیر ساخته می‌شود. شیر پروانه ای لاگ ولو دارای قوس هایی دورتا دور بدنه بیرونی است که به کمک آنها این شیر صنعتی به خط لوله چفت شده و محکم می شود قیمت آن از باتر فلای ولو ویفری بیشتر و از باتر فلای فلنج دار معمولا کمتر می باشد. دیسک بیشترین تماس با سیال را دارد، به همین دلیل انتخاب دیسک شیر پروانه ای با توجه به شرایط نوع سیال، دما و فشار کاری اهمیت بسزایی دارد. دیسک های تولید شده با توجه به شرایط ذکر شده در جنس های چدن نشکن، استیل 304، استیل 316، آلیاژ نیکل آلومینیوم برنز، با روکش کروم (Chromium) و انواع پلیمری تولید می شود. شیر پروانه‌ای بدون فلنج جهت استفاده بین دو فلنج قرار می گیرد که به نوع ساده آن شیر پروانه‌ای ویفری می‌گویند.