لوله فلکسی چیست و چه کاربردی دارد

ساختار محصول، به صورت نوار فلزی فرم داده شده به صورت مدور با مقطع مربعی و روکش PVC قیمت لوله فلکسی است. مواد اولیه، از ورق گالوانیزه با استاندارد EN و روکش PVC ضد انتشار آتش است. درجه حفاظت محیطی لوله‌های رهورد خراسان با توجه به نوع گلند تعیین می‌شود و در محدوده IP54 تا IP67 قرار می‌گیرد. بازه دمایی متحرک محصول در محدوده منفی 5 تا 90 درجه سانتی‌گراد و بازه دمایی ساکن آن منفی 25 تا 105 درجه سانتی‌گراد است. هادی‌ های جریان برق، کابل‌ های دوربین‌های مداربسته، کابل‌های مخابراتی و هر نوع کابلی که در صنایع مختلفی مانند ساختمان‌سازی، مخابرات، کشاورزی و … استفاده می‌شوند نیاز به محافظت دارند تا برابر عوامل خارجی مقاومت بالایی داشته باشند و از آسیب دیدن در امان باشند.

  • ۵- بالاتر بودنِ عمر مفیدِ لوله فلکسیبل صداگیر باعایق الاستومری نسبت به لوله فلکسیبل صداگیر با عایق پشم شیشه نیز بیکی دیگر از مزایای استفاده از این نوع لوله خرطومی می باشد.
  • این مدل لوله فلکسی بیشتر برای کابل کشی یا سیم کشی در مخابرات مورد استفاده قرار می‎‌گیرد.
  • ۶- آخرین و مهمترین مزیت لوله فلکسیبل صداگیر با عایق الاستومری نسبت به مواردِ مشابهِ عایقدار، قیمت مناسب و مقرون به صرفه ی آن می باشد.
  • جنس کانال خرطومی این نوع لوله همواره نوار برزنت پارچه‌ای است که این نوار از جنس PVC لمینت ساخته شده است.
  • مورد استفاده قرار می گیرند و این شرکت توانسته در سال های اخیر با استفاده از به کارگیری تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته مطابق با تکنولوژی روز دنیا کانال های فلکسیبل یا لوله های فلکسیبل خرطومی را تولید و به بازار عرضه نماید.
  • استفاده از لوله خرطومی به‌عنوان رابط اصلی بین دو سمت مسیر هوارسانی در شبکه تهویه هوا امری مرسوم و مهم است.
جنس رابط لوله فلکسیبل صداگیر از ورق گالوانیزه و ضخامت ورقِ آن نیز به تناسب قطر لوله فلکسیبل صداگیر متغیر می باشد. طول رابطِ لوله فلکسیبل صداگیر بین ۱۰ تا ۱۲ سانتیمتر می باشد که لوله های خرطومی را از دو طرف واردِ این رابط می کنند و با بست هوابندی محکم می کنند. تناسب ضخامت ورق رابط لوله فلکسیبل صداگیر با قطر لوله خرطومی رابطه مستیم دارد،یعنی در قطرهای بالاتر یا کاربریها با قطر بالا،حتما باید ضخامت ورق رابط لوله فلکسیبل صداگیر ،نیز بالاتر باشد. در کاربریهایی مثل لوله خرطومی “پی وی سی” ،”پی یو” و یا “فنر استخوانی” حتما از ورق ضخیم برای لوله فلکسیبل صداگیر استفاده نمود.

لوله خرطومی فلکسی سایز 29

لوله فلکسیبل صداگیر باعایق پلی اتیلن در قطرهای ۱۰-۱۵-۲۰-۲۵-۳۰-۳۵-۴۰-۴۵-۵۰-۵۵- و۶۰ سانتیمتر تولید و در شاخه های ۱۰ متری به بازار عرضه می گردد. لوله فلکسیبل صداگیر باعایق پلی اتیلن با عدمِ جذب رطوبت در اثرِ کُندانس، از هرگونه تعرق جلوگیری نموده و باعث می شود از بوجود آمدنِ هرگونه رطوبت و شبنم در لایه های این لوله فلکسیبل صداگیر جلوگیری شود. گستره ی مقاومت دماییِ لوله فلکسیبل صداگیر باعایق پلی اتیلن بینِ ۳۰- تا ۱۴۰+ درجه سانتیگراد می باشد.

لوله خرطومی گالوانیزه با روکش (فلکسی بل) سایز 9

یکسری ویژگی های ساختاری در لوله فلکسیبل برق وجود دارد که باعث می شود تکنسین های اجرای پروژه به راحتی از این قطعات پشتیبانی سیم برق استفاده کنند. این وزن پایین به دلایل مختلفی وجود دارد که از جمله آن می‌توان به ضخامت اندک و نوع متریال ساخت اشاره کرد. شما در هر زمانی که بخواهید متناسب با نقشه پروژه خود می توانید این لوله ها را در مسیر مشخص شده خود کات کنید. همان‌طور که از نام این نوع از لوله خرطومی مشخص است؛ پوشش خارجی با متریال خاصی برای این نوع از فلکسیبل در نظر گرفته نشده و تنها دارای خاصیت ارتجاعی، کشسانی و مقاوم در برابر رطوبت محیطی است.

همچنین این محصولات تولید ایران دارای انعطاف‌پذیری عالی و مقاومت بالا و توانایی تخلیه الکتریسیته ساکن با اتصال به زمین را دارند. برای تعیین قیمت لوله خرطومی هوا موارد زیادی را در نظر میگیرند که بر اساس جنس و قطر و سایز و سطح مقطع و متراژ آن قیمت گذاری میشود. کانال های فلکسی بل این ضعف ها را پوشش داده و در سایز های متفاوت و جنس های متفاوت برای کاربرد مختلفت تولید میشود. در قدیم برای امور تهویه هوا از ورق های گالوانیزه استفاده میشده که در مقابل رطوبت آسیب پذیر بود وزن بالایی داشت و قابلیت انعطاف پذیری ندشات و در نصب زمان زیادی صرف میشد.

لوله فلکسی چیست و چه کاربردی دارد