انواع سقف کاذب +مزایا، معایب و نکات اجرایی ساختمانچی

سقف کاذب اداریو سقف مغازه و فروشگاه ها که در فضاهای ادارای نیز به دلیل وجود تاسیساتی که از سقف عبور کرده اند، بهترین انتخاب، کناف خواهد بود. چرا میگوییم کناف به دلیل ترکیب با انواع دیگر سقف های کاذب میگوییم .سقف کناف به دلیل انعطاف‌ پذیری بسیار بالا، سهولت کار و اجرای سریع، می‌تواند فضایی ایده آل را برای کار و فعالیت‌های اجتماعی بوجود بیاورد. هر متر مربع اجرای سقف کاذب کناف در طرح های مختلف فرق می کند هر متر مربع پانل7.7کیلو گرم می باشد.و در هرمتر مربع 6 متر طول سازه به کار میرودکه به طور متوسط ​​وزن هر متر طول سازه 0.5کیلو است . یکی از مزایای مهم سقف کاذب این است که در مقایسه با سقفهای اصلی هزینه های کمتری خواهد داشت. در جذب و عبور ندادن صدا بسیار موثر است و از آن به عنوان عایق صدا استفاده می شود. اجرای این سقف ها از هدر رفت انرژی های سرمایشی و گرمایشی جلوگیری می کند.

نصاب سقف کاذب

یکی از متریال هایی که در انواع خانه ها مورد استفاده قرار می گیرد سقف کاذب یا اجرای سقف کاذب Ceiling است . برای مثال سقف کاذب آشپزخانه و یا سقف کاذب مغازه در فاصله ای پایین تر از سقف اصلی ساختمان اجرا می شود و به دلیل قابلیت تنوع دکوراتیو و نورپردازی ، نمای زیبایی به سقف منزل می دهد . اما نکته ای که در این زمینه لازم است بدانید این است که بکارگیری این سقف تنها برای منازل مسکونی نیست و شما می توانید براحتی آن را در دکوراسیون مغازه ، دفاتر اداری ، فروشگاه ها و سالن های اجتماعات به کار گیرید.

  • بهترین نوع سقف کاذب سرویس بهداشتی سقفی خواهد بود که از دوام و کیفیت بالایی برخوردار باشد.
  • سازه‌ای می‌کنیم و بعد از اینکه می‌خواهیم سازه‌ها را به صورت خط ریلی دراطراف پروژه نصب کنیم، اکنون زمان آن رسیده است که پارچه و طرحی که مشتری محترم سفارش داده است را برای پروژه‌ای نصب کنیم.
  • بدین صورت که با کمک آن از این قابلیت برخوردار خواهید بود تا بتوانید نورپردازی های بسیار خلاقانه ای را بر روی سقف به وجود بیاورید..
  • سقف های کاذب عایق های صوتی بسیار مناسبی هستند و همچنین به آسانی اجرا و نصب می شوند.
  • زیبایی فضای حمام و سرویس های بهداشتی می توان از سقف آسمان که در واقع نوعی سقف كاذب طلقی محسوب می گردد استفاده نمود.

سقف های کاذب چوبی دارای رنگ های متنوعی بوده و از این رو موجب افزایش زیبایی سقف و در نتیجه فضای منزل می شوند. به منظور افزایش زیبایی فضای خانه می توان در کف نیز از چوب استفاده کرد و یا اینکه تمامی سقف های اتاق های منزل را با چوب پوشاند. بهترین نوع سقف برای آشپزخانه سقفی است که در برابر رطوبت مقاوم باشد. علاوه بر این بهترین نوع سقف آشپزخانه باید قابل شستشو و تمیز کردن باشد.

انواع سقف کاذب +مزایا، معایب و نکات اجرایی ساختمانچی

استفاده از سقف کاذب در طراحی کتابخانه می تواند گزینه ای مناسب برای انتخاب باشد. این نوع سقف با استفاده از تایل های آلومینیومی و بدون نیاز به بتونه کاری و پیچ نمودن تایل ها به سپری اجرا می شود. سقف آلومینیومی را می توان تعمیر کرد و به فضای پشت آن دسترسی داشت. جنس این سقف از آلومینیوم است و قطعات از پیش ساخته گچی درون آن قرار می گیرند.

قیمت نصب سقف آسمان مجازی(متر مربع)

سقف رابیتس، نوعی از سقف های کاذب است که در دو طرح برجسته و مسطح ساخته می شود. در هنگام نصب سقف رابیتس، این نوع سقف حالت چسبندگی به ملات ها دارد اما با این حال آسیب نمی بیند و این می تواند از مزیت های سقف رابیتس باشد. سقف کاذب گچی، نوعی دیگر از سقف های کاذب است که به تایل گچی نیز معروف است.