ارتش میانمار ۵ غیر نظامی را کشت

شورای نظامی حاکم بر میانمار تلاش دارد از زمان کودتا بر دولت آنگ سان سوچی که سال گذشته روی داد، مخالفان را از میان بردارد.

این گروه خواستار حکومت خودمختار اهالی بودایی در منطقه فقیر راخین در غرب میانمار هستند.


منبع: https://www.irna.ir/news/84939265/%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%B4-%D9%85%DB%8C%D8%A7%D9%86%D9%85%D8%A7%D8%B1-%DB%B5-%D8%BA%DB%8C%D8%B1-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%DA%A9%D8%B4%D8%AA

وی گفت که این افراد به هنگام حمله این سربازان به روستا و پس از آن کشته شدند که نیروهای ارتش آراکان یک خودروی نظامی شورای نظامی را توقیف کرد.

 خاینگ سو خا سخنگوی ارتش آراکان به فرانس پرس گفت که ۹ روستایی که اکثریت آنها نیز سالخورده بودند به دست سربازان شورای نظامی میانمار کشته شدند.

اکثریت اعضای ارتش آراکان را بودایی‌های متعصب تشکیل می دهند که مخالف سکونت مسلمانان روهینگیا هستند.

شمار روستاییان کشته شده مشخص نیست، به طوری که برخی از اهالی از کشته شدن ۹ تن، برخی رسانه‌های محلی از کشته شدن دستکم هفت تن خبر می‌دهند.

فرانس پرس گزارش داد: در یکی از روستاهای مجاور این حادثه، چند تن از ساکنان گفتند که در شب، شاهد “حدود پنج یا شش ساختمان در حال سوختن” بودند.

سخنگوی ارتش آراکان گفت: اقدامات لازم برای پاسخ به این اقدام را انجام خواهیم داد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه گفت که انفجارها و صدای شلیک زیادی را شنیده است و [دیده] که سربازان میانمار از بالگرد به سوی آنان شلیک می‌کنند.

تصاویر اجساد این کشتار و منازل سوخته آنها در شبکه‌های مختلف اجتماعی منتشر شده است.

این شهروند در استان راخین گفت که وی با دیدن اجساد این افراد به شدت ترسیده است.

این شورا روز جمعه از تصمیم اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه آن) برای ارتباط گرفتن با گروه های مخالف میانمار برای یافتن راهی برای آرام کردن بحران خونین در این کشور انتقاد کرد.

وزارت امورخارجه میانمار در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور به شدت تلاش کشورهای آسه آن در تعامل با سازمان‌های غیر قانونی و تروریستی را به هر نحوی محکوم و مخالفت خود را با آن اعلام می‌کند.

وی گفت: پس از بازگشت نیروهای میانمار مشاهده کرده، پنج نفر کشته شدند که به نظر می‌رسیده برخی با گلوله و برخی با چاقو زخمی شده بودند.