آشنایی با محبوب ترین شاخه های دیجیتال مارکتینگ آژانس دیجیتال مارکتینگ وبیما

آشنایی با محبوب ترین شاخه های دیجیتال مارکتینگ آژانس دیجیتال مارکتینگ وبیما بازاریابان می توانند کمپین های PPC را در گوگل، بینگ، لینکدین، توییتر، پینترست یا متا (فیسبوک سابق) راه اندازی کنند و تبلیغات خود را به افرادی که در جستجوی عبارات مرتبط با محصولات یا خدمات شما هستند، نشان دهند. کمپین های PPC می توانند کاربران را بر اساس ویژگی های جمعیتی (مانند سن یا جنسیت) تقسیم بندی کنند یا حتی علایق یا مکان خاص آنها را هدف قرار دهند. به طور سنتی، شرکت ها بر روی بازاریابی از طریق چاپ، تلویزیون و رادیو متمرکز بودند. اگرچه این گزینه ها هنوز هم وجود دارند، اما ظهور اینترنت منجر به تغییر در نحوه دسترسی شرکت ها به مشتریان شده است. این شکل از بازاریابی شامل استفاده از سایت ها، رسانه های اجتماعی، موتورهای جستجو، اپلیکیشن ها می شود. در حقیقت هر چیزی که بازاریابی را با بازخورد مشتری یا تعامل دو طرفه بین شرکت و مشتری در بر می گیرد.

آموزش گام به گام دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده

می‌پرسید چه فعالیت‌هایی مربوط به این روش است؟ بک لینک‌ها…یعنی همان سایت‌هایی که به محتوای سایت شما لینک می‌دهند. تیترهای مرتبط با محتوا و به طور کلی ارائه موضوعات مرتبط با هدف سایت را موزد هدف قرار دهید. نرم‌افزارهای موبایل همان اپلیکیشن‌هایی هستند که همه‌ ما در گوشی‌های تلفن همراه خود نصب کرده‌ایم و از آن‌ها استفاده می‌کنیم. امروزه به طور کلی نرم‌افزارهای موبایلی به دو دسته نرم‌افزارهای اندروید و نرم‌افزارهای IOS تقسیم‌بندی می‌شوند. نرم‌افزارها انواع گوناگونی دارند؛ اما اگر قرار باشد آنها را به چند دسته اصلی تقسیم‌بندی کرد، می‌توان سه نوع نرم‌افزارهای موبایلی، نرم‌افزارهای تحت وب و نرم‌افزارهای ویندوزی را نام برد.

وقتی سایت و محتوای آن برای موتورهای جستجو بهینه شده باشد، در جایگاه‌های نخست نتایج جستجوی کاربران (در صفحۀ SERP) قرار می‌گیرید؛ و بدیهی است که هر چقدر جایگاه شما در این فهرست بالاتر باشد، مخاطبان بیشتری جذب سایت‌تان خواهند شد. به طور خلاصه، وظیفه و هدف مدیران سئو کسب رتبه برای کلمات کلیدی مناسب در صفحات نتایج جستجوی موتورهای جستجو است. هنگامی که برای اولین بار قرار است بازاریابی دیجیتال را آغاز کنید، بسیار مهم است که با تعریف اهداف، کار خود را شروع کنید، زیرا بسته به این اهداف، استراتژی شما تعریف می‌شود. به عنوان مثال، اگر هدف شما افزایش آگاهی از برند است، ممکن است بخواهید بیشتر روی جذب مخاطب از سمت شبکه‌های اجتماعی تمرکز کنید. اگر بخواهید از کانا‌‌ل‌­های سئو، شبکه‌­های اجتماعی یا بازاریابی محتوایی استفاده ­کنید، باید این خبر خوب را به شما بدهم که نسبت به بازخوردی که می‌گیرید به شدت هزینه کم و قابل چشم­‌پوشی تقبل می­‌کنید.

انواع ابزار و روش‌های دیجیتال مارکتینگ کدامند؟

اگر کسب‌وکار شما B2B است، هدف نهایی از بازاریابی دیجیتال احتمالا ایجاد لید و برقراری ارتباط با مسئولان فروش بیزنس‌های دیگر است. در این مورد باید تمرکز خود را روی صفحه فرود و سایت و شبکه‌هایی از جمله لینکدین بگذارید. هرچه بیشتر با مخاطبانتان مکالمه داشته باشید، چهره‌ای انسانی تر و محبوب‌تر از کسب‌وکارتان را به نمایش خواهید گذاشت.

دیجیتال مارکترهای حرفه ای به خوبی می ­دانند که هر دارایی یا تاکتیک چگونه و کدام یک از اهداف گسترده آنان را پوشش می دهند. همیشه شروع یادگیری و پیدا کردن منبع مناسب ، اونم به فارسی ، کار سختی بوده و هست شرکت دیجیتال مارکتینگ سی یو وب . من حرفه ای نیستم در این زمینه ولی مطالعه جسته گریخته ای داشتم.طی دو سال مطالعه و جستجو به چنین محتوای ارزشمند و بهتر از اون سلسله مراتب مدون برنخورده بودم.بسیار آموزنده بود برای من.

در واقع در تبلیغات سنتی، مهم‌ترین پارامتر هر رسانه، داشتن مخاطبان زیاد است و هزینه‌ها براساس تعداد مخاطبان رسانه تعیین می‌شوند نه براساس تناسب آن‌ها با جامعه هدف یک محصول/خدمت. به نحوی که امروزه اپلیکیشن‌ها تبدیل به رسانه مناسبی برای تبلیغات شده‌اند و کسب‌و‌کارهای بسیاری برای تبلیغ محتوای خود به سراغ تبلیغات درون اپلیکیشنی می‌روند. این گروه از تبلیغات، امکان بررسی قدم به قدم داده‌ها و تارگت کردن گروه خاصی از مخاطبان را در اختیار تبلیغ‌دهندگان قرار می‌دهند. امکاناتی که بهره‌وری از آن‌ها در حوزه دیجیتال مارکتینگ، ارزش زیادی را برای کسب‌و‌کار به ارمغان می‌آورد. اگر روی تکنیک های اینباند مانند سئو، شبکه های اجتماعی و بازاریابی محتوا برای یک وب سایت متمرکز هستید، خبر خوب این است که به بودجه زیادی اصلاً نیاز ندارید. با بازاریابی Inbound، هدف اصلی ایجاد محتوای با کیفیتی است که مخاطبان شما به آن ها علاقه داشته باشند که لازمه آن اکثراً تنها زمانی است که برای تولید این محتواها صرف می کنید.

  • به این صورت که از طریق تولید محتوای جذاب با توجه به پرسش های ذهنی و دغدغه های مخاطب و پاسخ دادن به آن ها او را تشویق به دنبال کردن سایت دیجیتال مارکتینگ و خرید محصول یا سایر خدمات میکنیم.
  • این روش از تبلیغات جزو پربازده‌ترین روش تبلیغات اینترنتی محسوب می‌گردد.
  • نرم افزار مانیتورینگ شبکه بینا دسترس پذیری و منابع شبکه را زیر نظر بگیرید و از رخداد ها با خبر شوید.
  • بنابراین به خودتان سخت بگیرید، کلیه اوراق اداری شما، تزئینات و اکسسوری‌های دفتر کارتان، حتی وسایل پذیرایی از میهمانتان، همه و همه باید دارای هویت یکسان باشند؛ شما باید برند خود را در روح مخاطبتان بدمید و مخاطب را درگیر خودتان کنید.

در واقع در این فرآیند آن پیام برند شما از طریق یک منبع مورد اعتماد و مورد علاقه به مخاطبان ارائه می‌شود. مهم‌ترین نکته در انجام این مدل بازاریابی، مثل همه‌ی فعالیت‌های دیگر بازاریابی، شناخت مخاطب و ارتباط از کانال صحیح با وی است. در واقع فاز بازاریابی تاثیرگذار یافتن کسی است که بتواند سفیر خوبی برای برند شما باشد و مخاطبان او، مشتریان بالقوه‌ شما باشند.

استراتژی سئو seo چیه؟

با کمک سئو می‌توانید مشتریان آنلاین بیشتری به دست آورید و به‌راحتی نرخ تبدیل خود را افزایش دهید. اما با توجه به توسعه فناوری اطلاعات طی سالهای اخیر، افزایش متوسط زمان آنلاین بودن کاربران، استفاده گسترده از موبایل و افزایش ضریب نفوذ اینترنت در جهان، امروزه به عنوان یکدانش و تخصص مستقل مورد توجه قرار می‌گیرد. امروزه رشته دیجیتال مارکتینگ در دانشگاه‌ها جای خود را باز کرده و حتی حتی دانشگاه‌های متعددی در جهان دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی را در سطح کارشناسی ارشد ارائه می‌کنند. بعد از اینکه سایت‌تان را راه‌اندازی کردید باید به فکر بهینه‌سازی آن برای موتورهای جستجویی همچون گوگل باشید. بهینه‌سازی سایت یا همان سئو جزء فعالیت‌های مهمی است که بیشتر صاحبان کسب وکارها اطلاعات زیادی راجع به آن ندارند. سعی کنید محتوای ارزشمندی تولید کنید و سپس نکات کلیدی سئو را در محتوا و سایت‌تان به کار ببندید.

با این کار به مخاطبتان می‌فهمانید که برای او ارزش قائل هستید و او را نسبت به برند خود وفادار خواهید کرد. در آخر این شما هستید که باید از میان ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، بهترین و مناسب‌ترین آن‌ها را برای کسب‌و‌کار خود برگزینید. این انتخاب باید بر پایه آزمون و خطا و با توجه به نوع و حیطه فعالیت شما انجام شود. البته لازم است این موضوع را نیز به شما گوشزد کنیم که انتخاب یک استراتژی و ادامه دادن با ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مشخصی در تمام طول مسیر، صحیح نیست. شما برای موفقیت لازم دارید تا هرازچندگاهی چیزی به ابزارهای خود اضافه یا از آن‌ها کم کنید.